پیشنهاد سردبیر

حسن‌ قاسم‌زاده مدیر کدومو گفت: با توجه به دغدغه تربیتی خانواده‌ها و تلاش رسانه‌ها برای جذب اعتماد مخاطبان، خدماتی که در کدومو ارائه می‌شود، مورد استقبال رسانه‌ها قرار می‌گیرد.

حضور دستیار رسانه‌ای خانواده‌ها در رصتا/ سکویی برای مراقبت از فرزندانتان در مواجهه با رسانه‌ها

به گزارش قدس آنلاین، حسن‌ قاسم‌زاده مدیر کدومو درخصوص برنامه‌های این سکو در نمایشگاه رصتا گفت: هدف ما از حضور در نمایشگاه، برقراری ارتباط بیشتر با رسانه‌هایی است که ساترا به آن‌ها مجوز داده است.

وی افزود: با توجه به دغدغه تربیتی خانواده‌ها و تلاش رسانه‌ها  برای جذب اعتماد مخاطبان، خدماتی که در کدومو ارائه می‌شود، مورد استقبال رسانه‌ها قرار می‌گیرد.

مدیر کدومو با دعوت از رسانه‌ها و پلت‌فرم‌ها برای حضور در غرفه کدومو عنوان کرد: پیشنهاد ما به پلت‌فرم‌ها این است که همکاری مشترک داشته و آن‌ها را به عنوان درگاه مصرف معرفی کنیم. آن‌ها هم رده‌بندی سنی کدومو را در پلت‌فرم خود اعمال کنند.

وی افزود: یکی از برنامه‌های ما در نمایشگاه، برگزاری نشست‌ها و پنل‌های تخصصی درباره رده‌بندی سنی، محتوای رسانه‌ای ویژه کودک و نوجوان، سواد رسانه‌ای و سواد فضای مجازی است. هر روز ساعت سه هم نشستی تخصصی با همکاری انجمن سواد رسانه‌ای یونسکو در غرفه کدومو برگزار می‌شود. از دیگر برنامه‌ها هم می‌توان به معرفی سایت و خدمات کدومو اشاره کرد.

قاسم‌زاده توضیح داد: کدومو مجموعه‌ای فرهنگی و رسانه‌ای است که زیر مجموعه تبیان و سازمان تبلیغات اسلامی قرار دارد. کار ما این است که محصولات رسانه‌ای موجود در بازار را ارزیابی کرده و به این واسطه به خانواده‌ها توصیه می‌کنیم که چه محتوایی را برای فرزندانشان تهیه کنند. به همین جهت شعار ما دستیار رسانه‌ای خانواده است.

وی ادامه داد: فعالیت ما صرفا رده‌بندی سنی نیست بلکه با توصیف‌گری محتوای رسانه‌ای به خانواده‌ها کمک می‌کنیم که بدانند هر محتوایی چه آثاری روی فرزندشان دارد. همچنین راهنمایی می‌کنیم که اگر فرزندشان فیلمی نامناسب دید، چه اقدامی انجام دهند.

مدیر کدومو عنوان کرد: به واسطه کاری که انجام می‌دهیم، به برخی پژوهش‌ها و تحقیقات نیاز داریم که نمونه این تحقیقات بولتن کره‌ای و انیمه ما است. این پژوهش‌ها را برای رسانه ملی هم فرستاده‌ایم و قرار است، جلسه‌ای در این خصوص داشته باشیم.

وی افزود: ما از پلتفرم‌ها، رسانه‌ها و فعالان حوزه تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش دعوت می‌کنیم که برای همکاری به ما مراجعه کنند. ما دست یاری به سمت هرکسی که فکر می‌کند، اندک نسبتی با کودک و نوجوان دارد، دراز می‌کنیم.

قاسم‌زاده درخصوص دامنه همکاری کدومو با رسانه‌ها توضیح داد: ما می‌توانیم در حوزه پژوهشی هم با مراکز مختلف همکاری داشته و یافته‌هایمان را در اختیارشان بگذاریم. امکان برگزاری نشست و همایش در حوزه سواد رسانه را داریم و می‌توانیم کلاس و کارگاه برگزار کنیم.  علاوه بر این می‌توانیم به رسانه‌های مکتوب و خبرگزاری‌ها در برگزاری نشست و معرفی کارشناس کمک کنیم.

او در پایان خاطرنشان کرد: رصتا یک مکانی است که تولیدکنندگان و عرضه‌کنندکان محتوا در آن یک دورهمی باشکوهی را شکل می‌دهند و برای ما جذاب بود تا در آن شرکت کنیم و البته عملکرد ما مورد رسانه‌های دیگر واقع شده‌است؛ از قبل با صبا ایده در ارتباط بودیم که رده بندی کدومو در آپارات و فیلیمو کودک قرار می‌دهد و از این سو چون بحث توسعه را توصیف می‌کنیم در فیلیمو درگاه مصرف را معرفی می‌کنیم و در نمایشگاه همچنان مشغول هستیم و با سرزمین هوشمند پاد نیز به تعامل رسیدیم و امیدداریم تا آخر نمایشگاه با پنج رسانه دیگر همکاری جدیدی را آغاز کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.